Presiden PPBM minta 'jaga kerahsiaan' setelah hal calon PM ditimbulkan Mahathir

6:11 PM Unknown 0 Comments

Presiden Parti Pribumi semalam dalam satu kenyataan media berkata soal lantikan Perdana Menteri Pakatan Harapan lebih baik jika dibincangkan secara tertutup. Tajuk artikel Malaysiakini cukup menarik perhatian 'Jangan bocorkan rahsia kita'.

Pelik bila presiden Parti Pribumi itu membuat kenyataan sedemikian, isu mengenai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan hanya menjadi panas selepas mantan PM Tun Mahathir membuka mulut mengenai kesudian beliau untuk menerima jawatan Perdana Menteri sekiranya dipilih.

Kenyataan Mahathir itu mendapat respon pantas yang sinikal dari Anwar yang jelas sekali tidak menyetujui hasrat mantan Perdana Menteri itu. Anwar berkata hak menjadi Perdana Menteri bukanlah hak Mahathir tetapi hak untuk Harapan apabila beliau ditanya pemberita semasa berada di kompleks mahkamah syariah.

Berbalik semua kepada kenyataan yang dibuat oleh Muhyiddin mengenai kerahsiaan memilih calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, bukankah isu itu sebenarnya ditimbulkan sendiri oleh orang nombor 1 dalam Harapan iaitu Mahathir?

Kenyataan yang dibuat Muhyiddin itu seolah-olah nak menunjukkan PPBM bukan menjadi punca isu itu ditimbulkan. Entah apa yang difikirkan komponen-komponen lain Pakatan Harapan dengan 'drama' yang cuba dimainkan Presiden PPBM ini.

0 comments: